Custom Pages

28 september 2015

The Scorch Trials

28 september 2015
Gisteren ben ik samen met vriendlief naar de bioscoop geweest. Allebei zijn we helemaal weg van The Maze Runner, dus we konden niet wachten om deel 2, The Scorch Trials, te gaan bekijken. Toen we deel één bekeken, had ik het boek gelezen. Het boek vond ik heel erg leuk, maar de film had wel wat veranderingen ondergaan. The Scorch Trials heb ik op dit moment nog niet gelezen, dus de film was één grote verrassing voor mij.
Waar eindigde deel één?
Hiervoor moest ik zelf even diep in mijn geheugen graven. Thomas komt als nieuweling het Labyrinth binnen, niet wetende zelf voor de organisatie WCKD te hebben gewerkt. Het Labyrinth is heel gevaarlijk, er is nog nooit iemand levend terug gekomen. Toch weet Thomas met een aantal de uitgang te vinden. Daar eindigde het dan ook. Één grote cliffhanger.

Waar gaat The Scorch Trials over?
Nadat ze het Labyrint hebben overwonnen, wacht Thomas en de andere Gladers een nieuwe uitdaging: op zoek gaan naar aanwijzingen over de mysterieuze en machtige organisatie WCKD. Hun reis brengt hen naar de Scorch, een desolaat landschap bezaaid met ondenkbare obstakels. Samen met verzetsstrijders nemen de Gladers het op tegen de superieure strijdkrachten van WCKD en ontdekken ze wat voor schokkende plannen deze organisatie voor hen in petto heeft.

Mijn mening.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben van de film. De setting was prachtig, het was heerlijk om niet alleen maar het Labyrinth te zien. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de film helemaal anders is dan het boek, maar daar kan ik niet over oordelen.

Er zaten een paar goede schrikmomenten in (or is it just me?), wat de film ongelofelijk spannend maakte. Ik heb echt de hele tijd met spanning zitten kijken en dat komt bij mij niet vaak voor. Ik ben snel afgeleid, kan me niet goed concentreren als ik de film niet boeiend vindt. The Scorch Trials daarentegen... ik vond het echt een goede film.

Thomas als hoofdpersoon vond ik wel tegenvallen. Dan heb ik het niet over de acteerkunsten, maar het personage zelf. Ik vindt Minho bijvoorbeeld veel meer passend als hoofdpersoon, hij zou de leiding beter kunnen nemen. Het verhaal is ook vrij voorspelbaar, maar dat had ik ook wel verwacht. Er zat alleen één stuk in wat ik niet verwacht had, maar mijn vriend zag het wel aankomen. Het zal dus ook per persoon verschillen. En dan de cliffhanger. Voor mij de reden om vandaag nog deel 2 en 3 van de boeken te kopen!

8,5

The Scorch Trials
Actie, Sciencefiction | 131 minuten
Bekijk de trailer hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio