Custom Pages

21 oktober 2015

Jonathan Stroud - Lockwood & Co: De schreeuwende wenteltrap

21 oktober 2015

Waar gaat het boek over?
Het kleinste, meest ongeorganiseerde, maar zonder twijfel allerbeste bureau dat op geesten jaagt is Lockwood & Co. Medewerkers: de charismatische eigenaar Anthony Lockwood, boekenwurm George Cubbins en nieuwkomer Lucy Carlyle.
De drie staan voor hun moeilijkste klus tot nu toe. Het beruchte landgoed Combe Carey Hall moet geestvrij worden gemaakt. Geen van de vorige geestenjagers is ooit teruggekeerd. Anthony, Lucy en George moeten al hun talenten inzetten om te strijden tegen de geest van de Schreeuwende Wenteltrap en... om in leven te blijven.

Wat vond ik van De schreeuwende wenteltrap?
Ik kocht de eerste twee delen van de Lockwood & Co-serie, zonder de samenvatting op de achterkant te lezen. Ik had er zoveel positieve verhalen over gehoord, dat ik het wel een kans moest geven. Dat is de beste beslissing van deze maand geweest, want ik heb ongelofelijk genoten van De schreeuwende wenteltrap.

Het is zeker iets wat ik nog niet eerder gelezen heb. De schreeuwende wenteltrap is spannend, op sommige momenten charismatisch en ook griezelig. Ik lees vaak 's avonds in bed, maar toen ik bij een eng hoofdstuk was, hoorde ik van alles kraken in huis. Geweldig dat een boek zulke emoties/gevoelens op kan wekken.

De personages vond ik erg leuk. Van George kreeg ik maar weinig hoogte, maar dat maakte Anthony helemaal goed. Voordat ik het boek las, had ik verwacht dat hij een strenge man was, maar dat klopte gelukkig helemaal niet. De drie maken een perfect team om geesten te verjagen en dat is gewoon heel leuk om te lezen. Ik ben heel erg benieuwd naar het tweede deel, De fluisterende schedel. Gelukkig ligt 'ie al op mij te wachten in de boekenkast.

8,5

Jonathan Stroud - De schreeuwende wenteltrap
Luitingh-Sijthoff | juli 2015
€17,99 | Koop De schreeuwende wenteltrap hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio