Custom Pages

10 oktober 2015

Me and Earl and the Dying Girl

10 oktober 2015
Boekverfilmingen vind ik altijd interessant om te kijken en dan maakt het niet uit of ik het boek gelezen heb, of niet. Donderdagavond besloot ik Me and Earl and the Dying Girl een kans te geven. Ik had er al meerdere, goede dingen over gehoord en dat is voor mij meestal wel een pluspunt om een film te gaan kijken.

Waar gaat Me and Earl and the Dying Girl over?
Greg Gaines is iemand die op kan gaan in elke sociale omgeving op school. Een ware gave. Hij is wat dat betreft een der laatste Mohikanen. Hij heeft slechts één goede vriend, genaamd Earl. Toch raakt hij bevriend met een nieuw persoon: een aan leukemie lijdend klasgenootje.

Mijn mening.
Vooraf hoopte ik dat deze film geen aftreksel van The fault in our stars zou zijn, één van mijn favoriete boekverfilmingen. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Me and Earl and the Dying Girl is heel anders, zowel qua verhaallijn, personages en sfeer. Van de hoofdpersoon, Greg, kreeg ik in het begin helaas geen hoogte. Hoe kan je nou zo nuchter doen over iemand die dood gaat?

De sfeer in de film is wat vreemd naar mijn mening. Vreemd, maar op een goede manier. Het maakte de film interessant en daardoor wilde ik graag weten hoe de film zou eindigen. Het einde verbaasde mij. Hoewel ik me in het begin niet kon identificeren met Greg, raakte zijn personage mij op het eind wel. Greg toonde ein-de-lijk zijn emotie en daar zat ik op te wachten.

Het hele verhaal rondom de films die Greg en Earl maken, vond ik eerlijk gezegd niet heel boeiend. De film die ze uiteindelijk voor Rachel maken, was erg mooi. Zeker de scène daaromheen. Als je een emotioneel type bent (net als ik), is het handig om een tissue in de buurt te hebben. De film heeft dus zijn plus- en minputen. Al met al een mooie film.

7,5

Me and Earl and the Dying Girl
Drama | 104 minuten

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio