Custom Pages

17 december 2015

10x Waarom lezen in december geweldig is

17 december 2015
December is (naast de zomermaanden) mijn favoriete maand van het hele jaar. Als het december is, betekent het dat ik de kerstboom weer mag opzetten, dat ik ongegeneerd kerstmuziek mag luisteren en dat niemand raar op kijkt als ik mijn fluffy Rudolph kerstsokken aantrek. Ik vind kerst helemaal geweldig, maar in combinatie met een goed boek is het helemaal perfect. Waarom lezen in december nou zo geweldig is? Dat ga ik je vandaag vertellen.

bron: kaboompics
◆ December is koud. Lezen onder een fleecedeken is gewoon heel cosy.
◆ Lezen in combinatie met een kop warme thee maakt het geheel helemaal af.
◆ Ik vind dat alle genres kunnen in december. Een frisse chicklit of een donker, duister boek: het kan allemaal tijdens de kerstperiode.
◆ Kerstboeken! Niets is leuker als een goed kerstverhaal.
◆ Normaal houd ik niet van muziek tijdens het lezen, maar kerstmuziek zet ik dan wel weer op. Ik word er blij van en van lezen word ik ook blij.
◆ In december mag je best wat cadeautjes voor jezelf kopen. Heel. Veel. Boeken. Het mag!
◆ Als je dan toch boeken gaan kopen, geniet dan gelijk van de gezellige kerstverlichting in de stad.
◆ In december word ik er extra gelukkig van om in bed te lezen. Lekker warm.
◆ Extra gemotiveerd raken om je reading challenge voor dit jaar nog te halen. Ik heb 'm al voltooid, maar voor de mensen die nog wat boeken te gaan hebben: you can do it!
◆ Het is buiten koud, maar ik ga er met alle liefde doorheen om naar de bibliotheek te gaan. Eenmaal binnen kan ik namelijk bij het restaurantje wat in de bibliotheek zit een warme chocolademelk bestellen. En daarna eindeloos boeken uitzoeken.

Maar vooral: geniet. December zal, net als andere maanden, voorbij vliegen. Geniet van de kerstlichtjes, de sfeer, de muziek, het eten en van al het andere fijne wat erbij komt kijken. Pak een lekker dik boek uit de kast, ga naast de open haard (of de kachel) zitten en duik in de wereld van het boek.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio