Custom Pages

28 oktober 2015

Charlotte de Monchy - Zes maanden zonder

28 oktober 2015

Waar gaat het boek over?
Als je op je achtentwintigste in een kamertje bij je zus woont, je uit verveling met je baas slaapt en je op je werk het grootste gedeelte van de tijd op de wc afleveringen van The Killing zit te kijken op je iPad, weet je dat het tijd is voor een rigoureuze verandering, vindt Robin. Aangezien drank en mannen haar leven meestal voor problemen zorgen, gaat ze met haar zus een weddenschap aan om een half jaar geen alcohol te drinken en met niemand naar bed te gaan.
Een gehucht in Ierland lijkt Robin de perfectie locatie om haar weddenschap te winnen. Ze neemt zonder aarzelen een baantje aan als kindermeisje in het slaperige Granmoore, maar binnen tien minuten krijgt ze al ruzie met haar werkgever en de baan is ook niet wat hij haar had voorgespiegeld. Toch blijft ze, bij gebrek aan een beter plan. Die impulsieve beslissing brengt haar een onverwachte vriendschap, hilarische verwikkelingen en... de kans om eindelijk de liefde van haar leven de vinden.

Wat vond ik van Zes maanden zonder?
Ik heb echt enorm genoten van het debuutroman van Charlotte de Monchy. Het boek kocht ik aan de hand van de cover: een enorm vrolijk ogend plaatje. Na het boek gelezen te hebben, kan ik concluderen dat de cover de binnenkant van het boek weerspiegeld. Ik vond Zes maanden zonder heel grappig en vrolijk. Echt een feel good roman.

Natuurlijk mag de liefdestriangel niet ontbreken. Zes maanden zonder is niet zo voorspelbaar als andere romans, want de liefdestriangel krijgt een heuse wending tegen het einde van het boek. Iets wat ik niet verwacht had. Daarnaast vindt het verhaal plaats in Ierland en de detailbeschrijving zorgde er tijdens het lezen voor, dat ik ook in in het idyllische Granmoore wilde zijn. Ik vond echt een roman om bij weg te zwijmelen.

Zes maanden zonder is de debuutroman van schrijfster Charlotte de Monchy. Door de schrijfstijl smacht ik naar meer boeken en gelukkig is het tweede deel onderweg. Volgens de site van uitgever Boekerij kunnen we een tweede boek, genaamd Enkeltje Ierland, verwachten op 20 januari 2016. Ik schrijf de datum alvast in mijn agenda, want ik ben razend enthousiast over deze debuutroman.

9

Charlotte de Monchy - Zes maanden zonder
Meulenhoff Boekerij | april 2015
€10,00 | Koop Zes maanden zonder hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio