Custom Pages

3 oktober 2015

Tom Ellen & Lucy Ivison - Lobsters

3 oktober 2015

Waar gaat het boek over?
Hannah en Sam kenner elkaar niet, maar hebben allebei dezelfde missie: niet als maagd naar de universiteit gaan. Niet dat ze nou per se op zoek zijn naar hun lobsters, nee, seks is gewoon iets wat ze een keer gedaan moeten hebben, zodat ze verder kunnen met hun leven. Ze hebben hiervoor nog precies één zomer.
Maar in plaats van een onvergetelijke vakantie vol jaloersmakende romantiek en stomende seksmarathons, gaat het er tijdens de zomer van zowel Hannah als Sam nogal awkward aan toe. De nutteloze, maar goedbedoelde raad van vrienden en gênante dates helpen ook niet echt tegen hun diepgewortelde angst om voor altijd seksloos door het leven te gaan. Gelukkig helpt het lot een handje om hen bij elkaar te brengen. Nu moeten ze alleen nog in zichzelf én in happy endings leren vertrouwen.

Wat vond ik van Lobsters?
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik vond Lobsters een onwijs leuk boek. Vooraf had ik meerdere recensies gelezen - sommige positief, anderen negatief. Toen ik gisteren het boek kocht, besloot ik er zonder vooroordelen in te gaan. En dat was het beste wat ik kon doen, achteraf gezien.

Lobsters is duidelijk gericht op de jongere Young Adult lezer, maar ik vond het, als twintiger, ook prima te lezen. De schrijfstijl vond ik heel erg fijn. Het boek is zo geschreven, dat ik het niet weg kon leggen. Sommige hoofdstukken vond ik zo grappig, dat ik hardop heb gelachen.

Toch zal ik niet ontkennen dat Lobsters erg voorspelbaar was, maar eerlijk gezegd had ik dat wel verwacht. Wat mij betreft worden er in dit boek meerdere dilemma's geschetst waar tieners zich druk om kunnen maken. De nadruk lag voornamelijk op ontmaagd worden, maar alles daaromheen vond ik grappig en leuk verwoord. Ik had niet het idee dat het alleen maar dáár om ging. Het boek eindigde wat abrupt, maar ik vond het er eigenlijk wel bij passen.

Één ding is zeker: Lobsters heeft mij uit mijn leesdip gehaald. Ik las de laatste tijd alleen maar boeken die tegenvielen en dan is een boek waar je zo doorheen vliegt heel erg fijn. Ik las het boek in een paar uur uit, wat genoeg zegt over hoe ik het boek ervaren heb.

8

Tom Ellen & Lucy Ivison - Lobsters
Kluitman Alkmaar B.V. | juni 2015
€15,99 | Koop Lobsters hier.

1 opmerking :

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio