Custom Pages

29 september 2015

David Baldacci - The Finisher: Vechten voor de waarheid

29 september 2015

Waar gaat het boek over?
Vega Jane woont in een armoedig dorp, omringd door een moeras. Wie het moeras ingaat, kan dat niet navertellen. Maar dan verdwijnt een goede vriend in het moeras. Hij heeft een kaart voor Vega achtergelaten van een andere wereld, een wereld vol onbekende wezens.
Een wereld waarin Vega misschien een ander leven wacht, een beter leven dan dat van een Finisher in de Fabriek.
Met gevaar voor eigen leven gaat Vega op zoek naar de waarheid - over de wereld waarin ze leeft, haar familie en over zichzelf.

Wat vond ik van The Finisher: Vechten voor de waarheid?
David Baldacci ken ik voornamelijk van de boeken die mijn moeder leest. Hierdoor werd mijn interesse voor zijn eerste Young-Adult boek, The Finisher, gewekt. De schrijfstijl vond ik erg prettig. Ik las het boek vrij snel en ik heb me er geen moment mee verveeld.

Ik denk dat Vechten voor de waarheid vooral geschikt is voor de wat jongere YA-lezer. Het verhaal is enorm fantasierijk. Ook worden bestaande woorden vervangen door een eigen taaltje in de wereld van Vega Jane. Anni, annus, flinter... ik kon me er niet helemaal in vinden. In het begin word je als lezer echt in het diepe gegooid, waardoor ik er later pas achterkwam wat de begrippen betekenden.

Het verhaal eindigt met een grote cliffhanger, waardoor ik het tweede boek wel wil lezen. Als het verhaal niet met een cliffhanger had geëindigd, dan was ik minder overtuigd om het tweede deel, Sprong in de wildenis, te lezen. Al met al een prima boek, maar stiekem had ik er iets meer van verwacht.

7

David Baldacci - The Finisher: Vechten voor de waarheid
Leopold | februari 2015
€12,50 | Koop The Finisher: Vechten voor de waarheid hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio