Custom Pages

9 oktober 2015

The Reader Problems Tag

9 oktober 2015
Een paar dagen geleden werd ik door Lisa van Leave No Story Behind (dankjewel!) genomineerd voor de The Reader Problems Tag. Een tag vol met vragen over problemen die wij boekbloggers allemaal herkennen. Want af en toe hebben wij het gewoon moeilijk... toch?


1. Je hebt 20.000 boeken op je TBR. Hoe beslis je welk boek je gaat lezen?
Als ik naar mijn boekenkast kijk, staan er meer ongelezen boeken in dan boeken die ik gelezen heb. Dus ja, deze vraag past wel bij mij. Eigenlijk heb ik geen strategie, ik ga gewoon voor mijn kast staan en kies en boek uit die op dat moment bij mijn mood past.

2. Je bent halverwege door een boek en je vind het echt niks. Stop je of ga je door?
Hier schreef ik laatst nog een artikel over. Ik vind dit echt een lastig punt. Recensie exemplaren lees ik altijd uit, omdat ik het hele plaatje moet recenseren. Maar boeken die ik zelf gekocht heb, leg ik vaak even weg. Later probeer ik het dan weer, maar als ik een boek echt niks vindt, ga ik mezelf ook niet pesten om door te lezen.

3. Het einde van het jaar komt eraan en je loopt enorm achter met je Goodreads reading challenge. Probeer je je achterstand in te halen?
Soms krijg ik het wel benauwd van de reading challenge, zelfs al staat er dat ik één boek achter loop. Ik probeer wel mijn achterstand in te halen, maar ik probeer me ook te realiseren dat lezen echt een hobby is. Ik kan er niets aan doen als ik geen tijd heb gehad om te lezen. Beetje een dubbel antwoord, maar that's how it is.

4. De covers van een serie die je geweldig vindt, matchen niet. Hoe ga je hiermee om?
Vind ik niet leuk, maar uiteindelijk het gaat om de binnenkant van het boek.

5. Iedereen is compleet dol op een boek en jij vind het echt niks. Wat doe je?
Even twijfel ik dan aan mezelf, maar als ik het niks vond, gaat dat ook niet veranderen. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening, want anders zou de wereld heel saai zijn!

6. Je leest publiekelijk een boek en je moet bijna huilen. Hoe ga je hiermee om?
Ik huil bijna nooit bij een boek, maar het overkwam me wel bij The fault in our stars van John Green. Gelukkig waren dat mini traantjes, dus niemand heeft het gezien (hopelijk).

7. Een vervolg van een boek dat je fantastisch vindt, komt uit. Maar je bent veel vergeten van het vorige boek. Herlees je het of ga je gewoon verder in de hoop dat het wel weer terugkomt?
Eigenlijk zou ik het van mezelf moeten herlezen, maar vaak zoek ik op internet terug hoe het boek eindigde. Tegenwoordig staat er bijna van elk boek wel een recensie online en dan word je geheugen wel weer opgefrist. Ik zit ook altijd wel weer snel in een verhaal als ik begin met een vervolg.

8. Je wilt niet dat iemand je boeken leent. Hoe leg je dat aan mensen uit wanneer ze vragen of ze een boek mogen lenen?
Ik leen alleen boeken uit aan mensen waarvan ik weet dat ze er voorzichtig mee zijn. Mijn vriend, mijn moeder en mijn vriendinnetje Iris mogen alle boeken van mij lenen. Maar daar blijft het ook bij!

9. Je hebt de afgelopen maand 5 boeken opgepakt en weer weggelegd. Hoe kom je over je leesdip?
Ah, hier herken ik me wel in. Af en toe heb ik van die weken dat ik niets leuk vindt. Ik pak dan altijd een chicklit om uit mijn leesdip te komen. Werkt bij mij altijd!

10. Er zijn zó veel boeken die uitkomen die je heel erg graag wilt lezen. Hoeveel koop je er?
Lastig.  De afgelopen maand heb ik dertien boeken gekocht... maar dat waren niet alleen maar boeken die net uitgekomen waren. Het ligt ook aan mijn andere uitgaven die maand. Daarnaast ligt het ook aan het aanbod! Meestal koop ik alleen de boeken die mij leuk lijken (ook al zijn dat er dus dertien).

11. Hoelang blijven boeken die je net gekocht hebt in je boekenkast staan?
Oei, dat verschilt heel erg. Sommige lees ik meteen, maar ik heb ook boeken die al twee jaar in mijn boekenkast staan.

Wat een leuke tag! Hierbij nomineer ik Angelica, Marlies en Rachel! Succes!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio